Gyakran Ismételt Kérdések
MI A KÜLÖNBSÉG A HOME STAGING ÉS A LAKBERENDEZÉS KÖZÖTT?
A lakberendezés során úgy tervezzük meg az ingatlant, ahogy lakója igényeinek, életvitelének a legjobban megfelel. Személyreszabott otthon hozunk létre. A végeredményt nagyban befolyásolják az érzelmek. Olyan beruházásokat is elvégzünk, amelyek, bár növelik a tulajdonos konfortérzetét, nem feltétlenül emelik az ingatlan értékét.
A Home Staging során az eladásra- kiadásra szánt ingatlanokat úgy készítjük fel, hogy az nem az eladója, hanem a célcsoportja számára legyen vonzó. A Home Staging során szigorú költségvetéssel dolgozunk, csak olyan átalakítsokra, felújítsokra költünk, ami biztosan megtérül és ami garantáltan hozzájárul az ingatlan értékének a növeléséhez.
MIÉRT KÖLTSEK A LAKÁSOMRA HA ÚGYIS ELADOM?
A vevők nagy része jó vagy nagyon jó állapotú ingatlant keres, nem szeretne megoldandó feladatokat és problémákat vásárolni. Ugyanakkor a lehető legvilágosabb, legtágasabb, jól berendezhető, élhető és barátságos otthonra vágyik, ahol el tudja képzelni az életét.
Ha elvégzendő feladatokkal és javítandó részletekkel szembesül, nem fogja őt elragadni és elvarázsolni az ingatlan szépsége. Ezért érdemes ezeket az apróbb javításokat, felújításokat az eladás előtt nekünk elvégezni, hogy egy magas minőségű és jó állapotú ingatlant kínáljunk a vevőnek.
Így az alkudozás esélyét is csökkentjük, és lényegesen meggyorsítjuk az értékesítést. A javításokra és felújításokra befektetett összeg többszörösen megtérül, sokkal magasabb áron tudjuk eladni az ingatlant, mint amennyibe ezeknek a feladatoknak az elvégzése kerül.
MENNYIT ÉRDEMES KÖLTENI AZ INGATLANRA ELADÁS ELŐTT?
Átlagosan az ingatlan értékének 1-5%- át érdemes költeni felkészítésre. Az ingatlanfelkészítés (Home Staging) során időt, pénzt, energiát és szaktudásunkat fektetjük be. A befektettet erőforrásoktól függ az elérhető eredmény.
Gondold végig, hogy mi a célod a Home Staginggel!
Minimális, 1-2%-os, befektetéssel piacképes állapotba hozhatjuk, eladhatóvá tehetjük az ingatlant. Ennek keretében olyan munkákat lehet elvégezni, mint: takarítás, szelektálás, hibás kilincsek, sérült parkettaszegélyek, csöpögő csapok cseréje, javítása. Ez nem kerül nagy erőfeszítésbe és beruházásba, mégis rengeteget emel a lakás színvonalán. Hatalmas hozamra nem számíthatunk, de a lakás reális áron eladhatóvá válik.
Az ingatlan értékének 2-5 %-os befektetését tartjuk „klasszikus home staging ” – nek. Itt már, az apró javítások mellett, belefér a keretbe a falak átfestése, a konyhapult és vízvető cseréje, a lakás funkcIók szerinti berendezése és dekorálása is. A klasszikus igatlanfelkészítés során olyan otthont teremtünk, amire a vevők vágynak, ahol hosszútávon el tudják képzelni az életüket. Klasszikus Home Stagig alkalmazásával nagyobb befektetéssel lényegesen magasabb értéknövekedést és hozamot tudunk elérni. Az ingatlan adottságaitól és elhelyezkedésétől föggően a klassikus ingatlanfelkészítést követően 10-20 vagy akár 30%-al magasabb áron is eladható az ingatlan. Az értékesítési idő pedig 50-75 %- al lerövidül.
Az ingatlan árának 5%- nál magasabb befektetése már ingatlanfejlesztésnek számít. Ennek keretében akár falakat is bontunk, bővítjük, vagy áthelyezzük a funkciókat, burkolatot cserélünk, fürdőszobát újítunk fel, konyhatútort cserélünk, szükség esetén nyílászárókat, esetleg fűtési rendszert is korszerűsítünk. Ingatlanfejlesztés során magasabb összeget fektetünk be, nagyobb a kockázat, hosszabb a fejlesztési és felkészítési idő, de az elérhető hozam is lényegesen magasabb.
Alapos elmzéssel és megtérülésszámítással lehet megállapítani, hogy az adott ingatlanra mennyit érdemes költeni, és milyen megtérülésre lehet számítani.
MENNYIBE KERÜL A HOME STAGING ÉS MILYEN MEGTÉRÜLÉSSEL SZÁMOLHATOK?
Attól függ, hogy mi a célod az ingatlan felkészítéssel. Annak függvényében, hogy mennyi időt, pénzt és energiát tudsz és szeretnél befektetni az anyagi megtérülés is eltérő lesz.
Ha az a célod, hogy ingatlanod eladható állapotba hozd, akkor az ingatlan árának 1-2%-os befektetésével lehet kalkulálni. Amennyiben értéknövekedést, maximális piaci árat és gyorsabb értékesítést szeretnél klasszikus home-satging szolgáltatásra van szükséged. Ehhez átlagosan az ingatlan értékének 2-5% -os befektetésére van szükség. A várható megtérülés 10-20 vagy akár 30% is lehet.
Ingatlan fejlesztésről akkor beszélünk, ha az ingatlan értékének több mint 5%-át költjük a felújításra, átalakításra, fejlesztésre. A céok és lehetőségek ismeretében készíteni kell egy piac és értékelemzést, azt követően tudod eldönteni, hogy milyen mértékű beruházással milyen állapotra lehet hozni, milyen eredményt és várhatóan milyen hozamot lehet elérni az adott ingatlan esetében.”
MINDEN ESETBEN MEGTÉRÜL A HOME STAGINGRE FORDÍTOTT ÖSSZEG?
A Home Stagingnél a fókuszban a gazdaságosság, az értékteremtés és a profitmaximalizálás áll.
Egy fillért sem költünk el fölöslegesen. Csak olyan feladatokat, fejlesztéseket végzünk, amelyek sokkal többet adnak hozzá az ingatlan értékéhez, mint amennyibe a megvalósításuk kerül.
A profi Home Staging szakember piac- és költségelemzést, alapos megtérülésszámítást készít, és csak olyan beruházást fog javasolni, ami biztosan megtérül. Minden esetben óvatos becsléssel számolunk, és tól-ig kategóriákat állapítunk meg. Itt a szaktudás, a tapasztalat és a bizalom elengedhetetlen.
FELKÉSZÍTHETEM-E A LAKÁSOMAT ANYAGI RÁFORDÍTÁS NÉLKÜL?
Ha 0 Ft- os Home Staging- et szeretnél, vagyis egyáltalán nem akarsz pénzt költeni az ingatlanod felkészítésére, akkor is van pár lépés, amit mindenképpen érdemes elvégezned, mielőtt meghirdeted az ingatlanodat.
Ez esetben is szükség van némi befektetésre, de itt az idődet és energiádat fekteted be. Olyan feladatokra gondolok, mint: szelektálás, a felesleges tárgyak elpakolása, alapos takarítás, apróbb javítások elvégzése, személytelenítés, stb. Hatalmas megtérülésre ne számíts, de az alapvető feladatok elvégzésével akár saját magad is piacképessé teheted a korábban eladhatatlan ingatlanodat.
ÉRDEMES HOME STAGINGRE KÖTENI A JELENLEG STAGNÁLÓ INGATLANPIACON?
A válasz röviden: IGEN!
Most van a legnagyobb szükség az ingatlan felkészítésére. Mivel hatalmas a kínálat és kevés a vevő a piacon, nagyon fontos, hogy a te ingatlanod kitűnjön a hatalmas kínálatból, és felkeltse a potenciális vásárlók figyelmét. Jelen piaci helyzetben home staging és tudatos ingatlanfelkészítés nélkül nagyon nehéz lakást eladni.
MIT JELENT AZ, HOGY PIACKÉPES A LAKÁS?
A piacképes lakás az, amit a vevők keresnek.
Minden vevő a lehető legjobb lakást szeretné megkaparintani a pénzéért (a legtágasabbat, legvilágosabbat, a legjobb elrendezésűt, stb.).
A piacképes lakás legfontosabb tulajdonságai:
- készen van (nincs benne javítanivaló vagy félbehagyott munka),
- tágas és világos,
- tiszta, rendezett,
- személytelen (nincsenek elől a tulajdonos személyes tárgyai, emlékei, stb.),
- letisztult („tiszta lapot” kínál az új tulajdonosnak, amibe az beleképzelheti saját életét; nincsenek benne egyedi, különleges ízlés szerint létrehozott megosztó elemek; pl. piros falak vagy nagyon színes, mintás tapéták, amelyek csak egy szűk réteg ízlésének felelnek meg).
Általánosságban elmondható, hogy ahogy a mindennapi életünknek éljük úgy a lakásunk nem eladható, nem piacképes. Lépéseket kell tennünk, hogy piacképessé tegyük azt.
Az első benyomás megismételhetetlen, ezért törekednünk kell pozítiv első benyomást és felejthetetlen élményt nyújtani az érdeklődőknek.
MIÉRT KÖLTENÉK INGATLANFOTÓSRA HA ÉN IS TUDOK TELEFONNAL JÓ KÉPEKET KÉSZÍTENI?
A potenciális vevők a világhálón keresgélnek, így első körben az ingatlan fotóival és a hirdetéssel találkoznak.
Ezért kiemelkedően fontos, hogy amit először látnak, az azonnal megragadja a figyelmüket, és kíváncsivá tegye őket.
Hiába a szép, felújított, megfelelően berendezett és dekorált ingatlan, ha a fotók sötétek, a színek nem a valóságot tükrözik, a képek nem mutatják meg a helyiség valódi méretét, nem látszanak a térkapcsolatok. Ha nem megfelelő szögből, magasságból fotózunk, torz képet kapunk, ami nem vátlja ki a megfelelő érzelmi hatást.
Gondolj bele: mindössze pár másodperc áll rendelkezésünkre, hogy megragadjuk az érdeklődő figyelmét!
A lakáskereső, aki lehet, hogy már a több századik hirdetést görgeti végig, csak akkor fog felfigyelni a te hirdetésedre, ha a fotók kitűnnek a többi „szokásos” hirdetésfotó közül.
Egy ingatlanfotózásra specializálódott szakember tudja, hogy adott fényviszonyok és adottságok mellett hogyan kell a tereket és térkapcsolatokat megmutatni, tudja hogy mit szeretne látni a vevő, hogyan lehet megragadni a figyelmét, és fenntartani a kíváncsiságát. Az enteriőrfotós a lakás egyedi hangulatát, az életérzést, amit közvetíteni szeretnénk, a dekorációkról és különleges részletekről készült hangulatfotókkal teszi még vonzóbbá. Az elkészült nyers képeket utómunkával, a kontrasztok, a színhelyesség, a fehéregyensúly megfelelő beállításával tovább tökéletesíti, így a képek valósághűek és figyelemfelkeltőek lesznek, és megmutatják az ingatlanod előnyeit. A legjobb végeredmény akkor születik, ha homstager és ingatlanfotós együtt dolgoznak, egyezteti a fontos nézeteket, megkomponálják a képeket, beállítják a dekorációkat, szükség esetén, akár fotózás közben is mozgatják, átrendezik a dekorációkat, annak érdekében hogy a végeredmény tökéletes legyen.
EGYEDÜL IS FEL TUDOM KÉSZÍTENI A LAKÁSOMAT ELADÁSRA?
Ha van időd, kedved, energiád és affinitásod a felkészítéshez, magad is sokat tehetsz annak érdekében, hogy piacképessé tedd a lakásod:
-
szelektálj (pakold el a cuccaid 70 %- át). A lakásnak a lehető legtágasabb és legvilágosabb benyomást kell keltenie. A nagy, nehéz, sötét bútorokkal és rengeteg személyes tárggyal telezsúfolt otthon nem vonzó.
-
rakj rendet és takaríts. Itt nem a szokásos heti takarításra gondolok. Patyolattisztaságnak kell lennie.
- személyteleníts. Az érdeklődő nem rád (fényképedire, emlékeidre) kíváncsi, hanem a lakásra. Saját magát szeretné elképzelni benne; minden hozzád köthető tárgy akadályozni fogja őt ebben.
- végezd el az apróbb javításokat. A csöpögő csap, a lötyögő kilincs, a leszakadt parkettszegély eltántorítja a vevőt. „Kész” lakást keres, nem szeretne megoldandó feladatokat vásárolni.
- teremts harmóniát, tedd otthonosá és vonzóvá a lakást. Világos, letisztult színekkel, anyagokkal, igényes dekorációkkal, növényekkel tudsz barátságos hangulatot elérni és megfelelő érzelmi hatást kiváltani.
A piacképessé varázsolt lakás csak az első lépés. A sikeres eladáshoz szükséged lesz még profi ingatlanfotókra, meggyőző hirdetési szövegre, alaprajzra, jó marketingstratégiára és pontos ármeghatározásra. Ha a felkészítés bármely fázisában segítségre szorulsz, lépj velem kapcsolatba. Segítek.
MILYEN ISMERETEKRE ÉS SZAKTUDÁSRA VAN SZÜKSÉGEM AZ INGATLAN FELKÉSZÍTÉSÉHEZ?
Mivel az ingatlanfelkészítés egy összetett folyamat, szerteágazó információ- és tudásanyagra van szükséged, ha szeretnéd hatékonyan felkészíteni, és a lehető legmagasabb áron eladni az ingatlanodat.
Jó ha rendelkezel ingatlanpiaci és gazdasági ismeretekkel, elemezőképességgel, ha bonyolítottál már le lakásfelújítást, vannak jó szakembereid. Nem árt ha rendelkezel némi jártassággal a lakberendezés és belsőépítészet terén, ismered a lakberendezési és design trendeket, a vásárlói igényeket, van érzéked a lakás dekorálásához.
Emelett fontos, hogy tudj igényes fotókat készíteni, jó hirdetési szöveget írni és alaprajzot készíteni. És, ami legfontosabb: van időd, energiád, elszántságod utánajárni, kinyomozni és megtanulni, amit még nem tudsz. Ha bármiben elakadnál, fordulj hozzám bizalommal!
Mikor alkalmazható a Virtuális Home Staging?
Új építésű vagy akár építés alatt álló ingatlanok esetében a Virtuális Home Staging és a 3D látványtervezés segítségével tudjuk bemutatni az ingatlanban rejlő lehetőségeket, így azok értékesítése jóval a valós fizikai elkészülést megelőzően elkezdődhet.
Valós bútorozás helyett hangulatos látványtervekké alakítjuk át az üres lakásról készült fotókat.
A Virtuális Home Staging gyors és költséghatékony, nincs szükség bútorokra és dekorációkra, nem kell a bútorok szállításával és szerelésével foglalkozni.
A Virtuáis Home Staging alkalmazható abban az esetben is, amikor egy felújítandó ingatlanban azokat a lehetőségeket szeretnénk megmutatni, amelyeket átalakítással, ingatlanfejlesztéssel és felújítással lehet megvalósítani.
Mi a különbség a Virtuális Home Staging és a látványtervezés között?
A Virtuális Home Staginget nevezhetjük egyfajta látványtervezésnek is. A különbség a tervek kidolgozottságában és a berendezésben van.
3D látványterveket lakberendeési tervezés vagy belsőépítészeti tervezés során készítünk, megmutatva a valósághű tervek segítségével, hogy milyen lesz a lakás az átalakítást követően a tulajdonos igényei és egyedi izlése alapján kiválasztott és egyedileg megtervezett bútorokkal, berendezésekkel, tapétákkal, világítással, stb
Virtuális Home Staging esetében nem egy adott ügyfél igényei szerint rendezzük be a lakást, hanem a lakás potenciális célcsoportjának igényei alapján.
Virtuális Home Staging segítségével a lakásba rejlő lehetőségeket mutatjuk meg, optimális elrendezéssel, funkcionális de nem egyedi bútorokkal, berendezésekkel és dekorációkkal, teret hagyva a vevő fantáziájának, hogy beleképzelje a saját életét a lakásba.
Neuro Design & Home Staging

