Az ingatlanfelkészítés folyamata
Hogyan dolgozom?
Neuro Desing & Home Staging az ingatlanfelkészítésben
A Neuro-Design & Home Staging ingatlanfelkészítési módszerem messze túlmutat a klasszikus Home-Staging tevekénységeken, ezért bemutatom a folyamat lépéseit, hogy én hogyan dolgozom, mire számíthatsz, miben tudok segíteni, ha engem és a csapatomat választod.
1
Konzultáció
2
Elemzés
3
Tanácsadás
4
Tervezés
5
ProjektM
6
Bútorozás
7
Styling
8
Árazás
9
Enteriőrfotózás
10
Alaprajz
11
Marketing
12
Értékesítés
Az ingatlanfelkészítés folyamata
Az egyes lépésekről a lenyíló nyilakra kattintva olvashatsz bővebben
1. Konzultáció
Miután jelentekezel az ingyenes kozultációra, küldök egy kérdőívet a lakásoddal kapcsolatos legfontosabb kérdésekkel, hogy fel tudjak készülni a beszélgetésre. A kérdőív kitöltését követően egyeztetjük a kozultáció időpontját. Az online vagy telefonos konzultáció egy kötetlen beszélgetés, ennek keretében kicsit megismerjük egymást. Beszélünk a céljaidról, igényeidről, elképzeléseidről, a munkamódszerünkről, arról hogy hogyan tudnék neked leghatékonyabban segíteni, és választ adok minden felmerülő kérdésedre. Amennyiben úgy döntesz, hogy szeretnél velem dolgozni, és én is úgy látom, hogy hatékonyan tudok neked segíteni, egyeztetjük a következő lépéseket.
2. Elemzés
A konzultációt követően további kérdéseim lesznek, fotókat és vázlatos alaprajzot fogok kérni. A kapott információk, fotók és az alaprajz alapján elemzem az ingatlan adottságait, állapotát, előnyeit és hátrányait és az ingatlanban rejlő lehetőségeket. Piac- és versenytárselemzést végzek, majd előzetes értékbecslést készítek (ezt tovább pontosítjuk a helyszíni bejárás alkalmával). Meghatározom a célpiacot, azt hogy kinek, milyen célcsoportnak lenne ideális az adott lakás. Funkcióelemzést készítek. Az átfogó elemzés elkészítése több napi munkát igényel. A személyes tanácsadásra az előzetes elemzés után kerül sor.
3. HELYSZÍNI BEJÁRÁS, TANÁCSADÁS
A helyszíni bejárást követően megbeszéljük, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket el kellene végezni ahhoz, hogy az ingatlanban rejlő lehetőségeket hatékonyan meg tudd mutatni, és ezáltal az ingatlan kiemelkedjen a versenytársak kínálatából. Áttekintjük, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket mindenképpen javaslok elvégezni, melyek azok, amelyeket jó lenne, és mi az, amire már nem érdemes költeni, mert nem járul hozzá az ingatlan értékének lényeges növeléséhez. Javaslatot teszek az egyes helyiségek berendezésére, esetleges átrendezésére, a szükséges bútorokra és kiegészítőkre. Beszélünk a céljaidról és lehetőségeidről, megbeszéljük, hogy mit kell tenned, hogy lehetőségeidhez mérten kihozd a maximumot az ingatlanod eladásából. A tanácsadást követően eldöntheted, hogyan szeretnéd folytatni a munkát: te magad készíted fel az ingatlant, esetleg szeretnél további szolgáltatásokat igénybe venni, és együtt felkészíteni az ingatlanodat, vagy a teljes felkészítést szeretnéd rám bízni.
4. Tervezés és költségelemzés
Ebben a szakaszban számszerűsítjük az elvégzendő feladatokat, javításokat, kisebb felújításokat. Elkészítem a terveket (berendezett alaprajzot és szükség esetén burkolási, átalakítási tervet készítek). Meghatározom, hogy milyen bútorokra és berendezésekre lesz szükség, mit kell megvásárolni vagy bérelni. Tételes költségvetést készítek, árajánlatokat kérek be a kivitelezőktől, beszállítóktól, megtérülést számolok. Csak olyan átalakításokat, felújításokat fogok neked javasolni, ami értéket jelent a vevőknek, amit fontosnak tartanak, és ami többszörösen megtérül az értékesítés során. A teendők költségvonzatának ismeretében megbeszéljük, hogy lehetőségeidhez és céljaidhoz képest mennyit szeretnél költeni az ingatlanodra, és abból a keretből mit tudunk megvalósítani, milyen eredményre és megtérülésre számíthatsz a felkészítést követően. Meghatározzuk a költségkeretet, amit a felkészítés során szigorúan betartunk. A meghatározott költségkerethez igazítjuk a terveket.
5. Projektmenedzsment
Pontos ütemtervet készítek, meghatározom a megvalósításhoz szükséges időt. Megszervezem a javításokat, felújításokat, irányítom a szakemberek munkáját. Folyamatosan ellenőrzöm a minőséget, betartatom a határidőket. Intézem a szükséges bútorok beszerzését, összeszerelését, vagy megszervezem a bútorbérlést, amennyiben szükség van rá. Szervezem a takarítást. A szervezés az én feladatom, szakembereket én biztosítok, a költségeket te állod.
6. BÚTOROK ÉS DEKORÁCIÓK KIVÁLASZTÁSA
A szükséges bútorok és berendezések kiválasztásánál lényeges szempont, hogy milyen céllal készítjük fel az ingatlant: csak eladhatóvá szeretnéd tenni, vagy a maximális árat szeretnéd elérni az eladás során. Nem mindegy, hogy eladásra vagy kiadásra, azon belül, hogy rövidtávú vagy hosszútávú bérbeadásra szeretnénk felkészíteni az ingatlant. Az ingatlan adottságai, elhelyezkedése, állapota, értéke és a célcsoport igényei nagymértékben befolyásolják, hogy hová milyen berendezés lesz a megfelelő. A költségkeret, a célok és a lehetőségek ismeretében javaslatot teszek a beszerzendő bútorokra és berendezésekre. Konkrét típusokat és beszerzési forrásokat határozok meg, ár-érték arányban a legjobb beszerzési vagy bérlési lehetőségeket választom.
7. DEKORÁCIÓ ÉS STYLING
Ez a felkészítés leglátványosabb része.
A megfelelő bútorok és dekorációk kiválasztása és elhelyezése nagyon fontos. Itt történik a varázslat. Olyan enteriőrt alakítunk ki, amely kifejezetten az adott célcsoport számára lesz vonzó, ami minden érzékszervükre hatással lesz, és megfelelő érzelmi reakciót vált ki.
Kiválasztom, beszerzem a dekorációkat, és dekorálom az ingatlant.
Az egyedi méretre készülő dekorációk költsége téged terhel (pl. méretre készülő függönyök, szőnyegek). Minden további (mozdítható) dekorációt én biztosítok. Ezek az értékesítés idejére is az ingatlanban maradnak (amennyiben az ingatlan nem lakott).
A szolgáltatás díja tartalmazza az első havi kölcsönzést, de lehetőséged van további hónapokra is bérelni a dekorációkat.
8. ÚJRAPOZICIONÁLÁS ÉS ÁRAZÁS
Ebben a szakaszban újabb piac- és versenytárselemzést végzek. A felkészített, a célcsoport igényeinek megfelelően berendezett és dekorált ingatlan piacát és versenytársait vizsgálom meg újra, a pillanatnyi kínálatot figyelembe véve. Céljaid és az értékesítés sürgősségének függvényében javaslatot teszek a hirdetési árra és a hirdetési stratégiára.
9. ENTERIŐRFOTÓZÁS
Nem győzöm hangsúlyozni a profi ingatlanfotók jelentőségét. Hiába a gyönyörűen felújított és berendezett lakás, ha a hirdetésben megjelenő képek nem azt az értéket közvetítik, amit a valóságban megteremtettünk. Mivel a vevők először az online térben megjelenő hirdetéssel találkoznak, különösen nagy jelentőséggel bír, hogy a hatalmas kínálatból azonnal kitűnjön a hirdetésed. Ezért elengedhetetlen, hogy a fotók világosak, megfelelően élesek, színhelyesek, harmonikusak és hívogatóak legyenek. Fontos, hogy megmutassák a terek valódi méretét, a térkapcsolatokat, és közvetítsék azt az életérzést, amit terveztünk, amit a valóságban, a lakásba lépve is érezhet a látogató. A jó enteriőrfotósok és profi ingatlanfotósok tudják, hogy milyen szögből, milyen magasságból, hogyan kell a képeket megkomponálni, ahhoz hogy az a legelőnyösebb arcát mutassa az adott térnek és részletnek.
A dekorálást követően én készítem el az enteriőr fotókat is. Pár éve hobbiként kezdtem foglalkozni enterőr fotózással, majd a hobbiból szenvedély és hivatás lett. Számtalan képzésen és workshopon vettem részt, folyamatosan képezem magam és megragadok minden lehetőséget, hogy a szakma profi szaembereitől tanuljak. A fotózás egy újfajta szemléletet is adott a tervezési munkáimnak is, így már a kezdeti koncepció során tudom, hogy mi az ami a fotókon is jól fog mutatni és milyen eszközökkel tudom hatékonyan bemutatni az adott teret és térkapcsolatokat, milyen kompoziciókkal tudom felkelteni a szemlélődők figyemét. Az utómunkával tökéletesített fotók közül kiválasztom a megfelelő képeket a hirdetéshez.
10. ALAPRAJZKÉSZÍTÉS
Egy igényes ingatlanhirdetésnek szerves része a lakás méretezett és méretarányos alaprajza. A profi alaprajz is egy hatékony marketingeszköz, segítségével az érdeklődő jobban megismeri az ingatlant, látja a helyiségkapcsolatokat, a lakás és a helyiségek pontos méreteit és bútorozhatóságát. Sajnos a legtöbb ingatlanhirdetésben szereplő alaprajz (ha egyáltalán van) nem éri el a célját, nem szolgáltat pontos információt az ingatlanról.
Az ingatlanhirdetésekhez általában két (igény esetén három) alaprajzot készítek.
– Készül egy vonalas, méretezett „mérnöki” alaprajz, mely tartalmazza a helyiségek főbb méreteit, alapterületeit, burkolatait és a lakás tájolását. Ezen az alaprajzon csak azokat a bútorokat jelölöm, amelyek szerves részét képezik az ingatlannak (ilyenek a konyhabútor és a beépített bútorok és a konyhabútor, amelyek a lakásban maradnak).
– Készül egy színes, méretarányos, bútorozott alaprajz, színhelyes burkolatokkal és bútorokkal, ez biztosítja a kapcsolatot a fotók és az alaprajzi elrendezés között, és hozzájárul az érzelmi kötődés kialakításához.
– Igény esetén, vagy amennyiben Virtuális Home Staging tervvel hirdetjük az ingatlant, színes, bútorozott, 3D alaprajzot is készítek.
Az alaprajzkészítést önállóan, a többi szolgáltatástól függetlenül is igénybe veheted.
11. MARKETING
Kiválasztom a hirdetéshez legmegfelelőbb fotókat, és meghatározom azok sorrendjét. Minden részletre kiterjedő hirdetési szöveget írok, ami a lakás célcsoportját szólítja meg, és felkelti az érdeklődését. Elkészítem az emlékeztető lapot, amit a lakásnézőknek a bemutatás során át lehet adni. (Ez egy rövid leírás az ingatlanról a lényeges adatokkal, fotóval és alaprajzzal.)
Kiválasztom, vagy elkészítem a hirdetéshez megfelelő alaprajzokat.
12. INGATLANÉRTÉKESÍTÉS
Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, vagy nem szeretnél az ingatlan értékesítésével foglalkozni, bízd rám az értékesítést is.
Csak az általam felkészített ingatlanok értékesítését vállalom, és egyidőben csak 1-2 ingatlant kezelek, hogy maximális figyelmet tudjak fordítani az értékesítésre és tervezési munkáimra egyaránt.
Ha rám bízod az értékesítést, biztos lehetsz benne, hogy a sajátomként fogom képviselni az ingatlanodat és azt a többletértéket, amit közösen létrehoztunk.
Mivel mindent tudok az ingatlanodról, ismerem a terveidet és céljaidat, hatékonyan ki tudom szűrni a jelentkezők közül a potenciális vevőket, kezelem az „ingatlanturistákat” és az ingatlanosok megkereséseit. Megszervezem és lebonyolítom a bemutatásokat, folyamatosan tájékoztatlak az érdeklődőkről és a visszajelzésekről. Alku vagy licit esetén is a te érdekeidet tartom elődlegesnek, és azon leszek, hogy a lehető legmagasabb árat érjük el. Az értékesítés folyamata során is folyamatosan figyelem a piacot, a versenytársakat, és amennyiben indokolt, javasolni fogom a hirdetési ár módosítását (lefele vagy felfele).
A felkészítés során szem előtt tartott vevőközpontú szemléletet képviselem az értékesítés során is. Figyelek a vevők igényeire, reakcióira, érzéseire, további ötleteket adok az egyedi igényeknek megfelelő berendezésre, segítem őket a döntéshozatalban. Fontosnak tartom, hogy a vevő is teljes mértékben elégedett legyen, érezze, hogy jó vásárt csinál, és valódi értéket kap a pénzéért.
Amennyiben kapacitásom nem engedi, vagy a távolság miatt nem lenne hatékony az ingatlanbemutatásokat szervezni, ajánlani fogok neked ingatlanszakértő kollégát, akit ismerek, akiben megbízom, és akiről tudom, hogy megfelelően fogja képviselni az érdekeidet.
Hogyan dolgozom?
Mire számíts, ha minket választasz?
Mi a Home Staging?
Az ingatlanfelkészítés egy hatékony marketingeszköz: a lakás optimális berendezésével és dekorálásával megmutatjuk a lehetséges vásárlóknak a lakás „legjobb arcát”.
Az Ingatlanfelkészítés folyamata
A Neuro-Design & Home Staging ingatlanfelkészítési módszerem messze túlmutat a klasszikus Home-Staging tevekénységeken, ezért bemutatom mire számíthatsz, miben tudok segíteni, ha engem és a csapatomat választod.
HS Szolgáltatások / Árak
Ha szeretnéd ingatlanod eladásából vagy kiadásából kihozni a maximumot, de nem tudod, hogy hogyan fogj hozzá, vagy csak több információra van szükséged.
Neuro Design & Home Staging

